Deník červenec 2014

Toto je archiv deníku z července 2014.

Další záznamy: březen 2014 duben 2014 květen 2014 červen 2014 srpen 2014

30.7.2014 – Manhattan, Socha svobody

Náročný den, stihli jsme toho opravdu hodně.

Dopoledne jsme začali v Brooklyn Bridge Park, což je park na okraji Brooklynu s nádherným výhledem na dolní Manhattan. Odtud jsme si udělali hezkou procházku po Brooklynském mostu na Manhattan.

Hlavním bodem dne byla návštěva Sochy svobody. Dopravili jsme se tam lodí, strávili jsme na místě celkem 2 hodiny. Vyjeli jsme i na podstavec sochy (pod její nohy). Výše už ne, protože vstupenky do koruny sochy jsou beznadějně vyprodané na dlouho dopředu. Ale to nevadilo, více bychom tam toho neviděli. Trochu nás překvapila velikost sochy, čekali jsme ji větší. Ono to obecně platí pro celý New York a jeho budovy a atrakce – vše je trochu menší než jsme předpokládali. Když to člověk vidí jen tak na obrázku nebo v televizi, nemá to moc s čím porovnávat. Ale když to vidíme naživo, je vše trošičku jinak.

Pak jsme si udělali výlet na Staten Island. Trajekt z Manhattanu na Staten Island je zdarma a jezdí každou chvíli. Na ostrově jsme vlastně nic nedělali, tam jsme se jen otočili a jeli trajektem zpět na Manhattan. Jen jsme využili bezplatné projížďky lodí po Upper Bay zálivu.

Abychom té dopravy loděmi neměli málo, pro návrat do Brooklynu jsme využili opět trajekt. Každých 40 minut jezdí trajekt z Manhattanu do IKEA v Brooklynu (o víkendu je dokonce zdarma). Odtud jsme pokračovali autobusem až domů.

28.7.2014 – noční Manhattan

Tentokrát jsme chtěli vidět Manhattan po setmění. Začali jsme na Union Square a šli po Broadwayi až na Times Square. Pak jsme metrem přejeli k World Trade Center a kochali se nočními mrakodrapy.

26.7.2014 – Coney Island, Brighton Beach

Zajeli jsme se podívat na jižní konec Brooklynu – na poloostrov Coney Island. Je zde krásná pláž Brighton Beach, luna park a spousta další zábavy pro turisty. Potkali jsme i několik Čechů. Některé části pláže byly narvané, přestože nebylo zase tak krásné počasí.

24.7.2014 – Manhattan

Další den průzkumu Manhattanu. Prošli jsme si Union Square, Madison Square Park, pak jsme poobědvali v Café Prague – dali jsme si svíčkovou s houskovými knedlíky, řízek s bramborovou kaší a plzeňské pivo.

Po obědě jsme se přesunuli metrem na jižní konec Manhattanu do Groud Zero, kde jsme si prošli památník World Trade Center. Na místě již neexistujících věží-dvojčat jsou zde velké díry v zemi s padající vodou, po okraji je uvedeno cca 2800 jmen lidí, kteří zde zahynuli, včetně neuvěřitelného počtu 343 zasahujících hasičů a paramediků, 60 policistů a dalších.  Sem se ještě vrátíme minimálně dvakrát – na prohlídku vnitřních prostor památníku (musíme si nejprve vybojovat vstupenky) a někdy po setmění, kdy je to tu krásně osvětlené.

22.7.2014 – Brooklyn Prospect Park

Udělali jsme si procházku po blízkém Prospect Parku, což je velká zelená oáza uprostřed Brooklynu. Je zde mimo jiné zoo, botanická zahrada, jezero a mnoho prostoru pro sport, relaxaci, pikniky a další.

20.7.2014 – La Guardia Airport, Broadway, Times Square

Dopoledne jsme vrátili auto na newyorském letišti La Guardia. Po New Yorku je horor dopravovat se autem, hlavně je na Manhattanu nemožné zaparkovat. A tak se budeme pohybovat jen metrem a autobusy, stejně to je nejrychlejší a nejlevnější. Pak jsme ještě krátce v přilehlém Planeview Park sledovali přistávající letadla.

Pak jsme se autobusem a metrem přesunuli na Broadway. Je to bulvár protínající Manhattan ze severu na jih. Zajímavý je také tím, že narušuje pravoúhlý systém manhattanských ulic. Prošli jsme si její část kolem Times Square, což je slavné náměstí, kde to zejména v noci žije, ale vůbec nás nenadchlo. Byla neděle, a tak zde byly i zajímavé trhy. A připletli jsme se také k pro-izraelské demonstraci, reagující na aktuální dění v pásmu Gazy.

19.7.2014 – Long Island, East Hampton, Montauk

Využili jsme toho, že máme poslední den auto, a vyrazili jsme na projížďku až na druhý konec Long Islandu. Je to ostrov táhnoucí se 100 mil na východ od New York City, stále patří do státu New York. Na jeho východním konci je East Hampton, proslulý „chalupami“ těch nejbohatších Newyorčanů a krásnými plážemi. Dojeli jsme až na úplný konec ostrova podívat se na historický maják Montauk Point Lighthouse.

18.7.2014 – Sandy Hook Bay, Brooklyn

Opustili jsme Philadelphii a vyrazili do hlavního cíle našeho putování – New Yorku. Po cestě jsme se ještě zastavili na pár zajímavých místech ve státe New Jersey, zejména v zátoce Sandy Hook a okolí, kde lze najít staré majáky a bývalou vojenskou základnu s dělostřeleckými bateriemi, které kdysi bránily přístupovou cestu k New Yorku (dnes rozpadlé a opuštěné).

Odpoledne jsme dorazili do čtvrti Brooklyn v New Yorku, kde jsme měli domluvené ubytování v bytě přes Airbnb. Byt je velmi pěkný, malý kousek od metra (snadno se dostaneme všude). Hostitelé nám dokonce nakoupili pár základních věcí do lednice, asi chtějí dostat hezké hodnocení jejich nabídky ubytování 🙂

17.7.2014 – Philadephia, Independence Hall

Dokončili jsme prohlídku Filadelfie. Navštívili jsme státní mincovnu (lze zdarma navštívit továrnu a vidět, jak razí mince, nesmí se ale fotit a zaznamenávat). Hlavním bodem byla Independence Hall (místo, kde byla sepsána Deklarace nezávislosti a následně i Ústava USA), expozice Liberty Bell a další.

15.7.2014 – Philadelphia

Zajeli jsme si prohlédnout centrum Philadelphie – stará vodárna Fairmount, vězení Eastern State, katedrála Petra a Pavla, radnice a další.

14.7.2014 – Baltimore, Philadelphia

Strávili jsme krásných 16 dní ve Washingtonu, D.C. Celkově se nám tam moc líbilo. Brzy bude ještě několik článků, třeba o Bílém Domu, Capitolu, Washington Monumentu a další.

Nyní jsme se na 4 dny přesunuli do Filadelfie, je to v polovině cesty do našeho dalšího velkého cíle – New Yorku. Bydlíme zde zdarma, protože jsme si předtím nastřádali hodně bodů za pobyt v motelech a hotelech.

Po cestě jsme ještě stihli krátce Baltimore – klíčové místo Britsko-americké války o nezávislost v letech 1812-1815. Také jsme zavítali do National Cryptologic Museum – muzeum o historii šifrování a špionáže hned vedle sídla NSA ve Ford Meade v Marylandu.

13.7.2014 – Ronald Reagan Airport

Zítra opouštíme Washington. Původní plán na tento den byl – vyzvednout si na letišti auto, zajet se podívat do medicínského muzea a konec.

Auto jsme si na letišti vypůjčili (Nissan Sentra), jenže pak se s ním začaly dít podivné věci. Některá ovládací tlačítka nefungovala, blinkry divně blikaly a nakonec jsme zjistili, že nám v pravé zadní části nesvítí žádné světlo a dokonce i ukazatel paliva tvrdil nesmysly. Takže nějak rozbitá elektroinstalace. Již jsme byli doma, tak jsme se zase vrátili na letiště a dostali auto jiné (Mazda 3). Bohužel jsme ztratili tolik času, že na muzeum nedošlo.

Mezitím jsme také stihli v parku Gravelly Point Park sledovat aktivitu na letišti. Pozorování letadel zda zatím bylo skoro nejlepší. Tento veřejný park s bezplatným parkováním je těsně před začátkem přistávací dráhy, takže letadla nalétávají opravdu velmi těsně nad vámi. Navíc toto letiště je specifické tím, že osa dráhy pro přistávání vede na sever přímo středem města, kde je třeba i Bílý dům, a tam se létat nesmí. Letadla to musí obletět a pak těsně před přistáním udělat prudkou zatáčku vpravo a mají velmi málo času a prostoru na vyrovnání a trefení se přesně do správného směru. Sledovat to bylo hodně zábavné.

12.7.2014 – Washington Monument, National Mall Memorial

Dnešní den jsme zahájili tím, že jsme si museli přivstat a jít brzy do fronty na lístky na Washington Memorial (to je ta hodně vysoká betonová stavba uprostřed National Mall). Lístky jsou zdarma, ale musíte si vystát frontu a musíte brzy, jinak žádné nezbudou.

Když už jsme měli lístky, prošli jsme celou západní část National Mallu, kde je velké množství památníků – World War II Memorial, Vietnam Veterans Memorial, Lincoln Memorial (s velkou sochou sedícího Abrahama Lincolna), Korean War Veterans Memorial, Franlin Delano Roosevelt Memorial, Martin Luther King Jr. Memorial a DC War Memorial.

Poté nadešel čas na Washington Monument. Vyjeli jsme výtahem a kochali se nádherným rozhledem na centrum Washingtonu a všechny přilehlé zajímavosti. Washington je typický tím, že zde nenaleznete mrakodrapy.

11.7.2014 – Washington ZOO

Celé odpoledne jsme strávili v místní ZOO, zoologická zahrada ve Washingtonu je samozřejmě bezplatná.

9.7.2014 – Washington

Ve Washingtonu je opět pořádné vedro, tak jsme to vzali rychle a krátce – tentokrát hlavní nádraží Union Station, National Postal Museum a National Guard Memorial Museum.

8.7.2014 – Washington, U.S. Capitol

Ráno jsme měli zarezervovanou prohlídku Kapitolu. Ta je zdarma, ale musíte se kvůli velkému zájmu předem registrovat. Nic moc neuvidíte, nejzajímavější je asi místnost pod kupolí, kde se konají ceremonie. Pak se nám podařilo dostat na galerii sněmovny reprezentantů i senátu. Viděli jsme tedy obě nejdůležitější místnosti, ale zákonodárci dnes neúřadovali, tak se v nich nic nedělo.

Poté jsme se podívali do blízké knihovny Kongresu a do botanické zahrady. Tím jsme dnešní program skončili, protože udeřila další vedra.

6.7.2014 – Washington

Další náročný den v centru města. Stihli jsme Thomas Jefferson Memorial, Holocaust Memorial Museum a Air and Space Museum. Bohužel jsme se nedostali na Washingtonský monument, protože jsme přišli pozdě a už nebyly žádné lístky na dnešek. Příště tam musíme hned brzy ráno. A také už nám nezbyl čas na botanickou zahradu, dáme si ji jindy.

Zítra budeme opět nabírat síly, v úterý jsme objednáni na prohlídku Kapitolu a přidáme další věci z okolí. Zkusíme to zvládnout dopoledne, protože mají být opět velký vedra.

4.7.2014 – Washington, Den nezávislosti

Dnes jsme měli velmi náročný den – běhali jsme po městě od rána do noci. V USA se slavil Den nezávislosti (4. červenec). V poledne jsme shlédli velký slavnostní průvod Independence Day Parade v centru (vojáci, tanečníci, hudebníci, recesisté, vozidla a další).

Pak jsme se přesunuli k Airlingtonskému hřbitovu, kde jsme viděli mimo jiné US Marine Corps Marine Memorial (známá scéna, kdy vojáci vztyčují americkou vlajku na ostrově v Japonsku), hrobku rodiny Kennedyů, hrob neznámého vojína (včetně výměny stráže) a Air Force Memorial. Pak jsme si trochu zvenku prohlédli Pentagon (důkladně jsme si to nafotili a pak zjistili, že je focení zakázáno) a přilehlý památník obětí 11. září.

Večer jsme se vrátili do centra na National Mall, kde se konal velký ohňostroj. Ten se velmi povedl, dokázali na nebi vykouzlit i hvězdy, smajlíky, písmena USA, planety s prstencem a další.

Součástí celého dne byly samozřejmě rozsáhlé policejní manévry. Když bylo po slávě, zkoukli jsme osvětlený Bílý dům (na zahradě měli párty), Washingtonský monument a U.S. Capitol. Zničeni z celodenního chození jsme se doplazili domů.

2.7.2014 – Washington

První den podrobného průzkumu centra města. Ve Washingtonu momentálně panují velká vedra, tak se nám moc nechtělo vylézat ven. Jenže další dny má být ještě hůře, tak jsme se přemluvili. Nakonec jsme toho stihli hodně – Bílý dům, Lafayette Square, The Ellipse, US Navy Memorial Plaza a budova ředitelství FBI.

Také jsme zvládli 2 velká muzea – National Museum of American HistoryNational Museum of Natural History. Muzea jsou nádherná – zajímavá, spousta unikátních exponátů, interaktivní věci pro děti i dospělé, vše krásně vysvětleno. V jednom by se dal strávit i celý den, kdyby vás z celodenního chození nebolely nohy a nebyl tam obrovský nával lidí, přes které se těžko fotilo i filmovalo. Ale jsou klimatizovaná, takže se schováte před 30-stupňovými vedry. Další muzea náš ještě čekají. A nejlepší na tom je, že jsou všechna muzea v okolí National Mall zcela zdarma.

Zítra budeme odpočívat a nabírat síly na náročný 4. červenec – Den nezávislosti.

1.7.2014 – Steven F. Udvar-Hazy Center

Takto podivně se jmenuje jedno z největších leteckých a vesmírných muzeí v USA kousek od Washingtonu. Je to vlastně obrovský hangár s velkým množstvím prehistorických i moderních letadel, vrtulníků a jejich součástí. Kromě jiného zde uvidíte bombardér Enola Gay (shodil jadernou bombu na Hirošimu), letadlo Air France Concorde, průzkumný letoun Lockheed SR-71 Blackbird a další.

V samostatném hangáru je pak mnoho věcí týkajících se vesmíru, zejména je zde raketoplán Discovery. To už je třetí z raketoplánů, které jsme viděli (předtím to byly Atlantis na Floridě a Endeavour v Los Angeles). Ještě nám zbývá Enterprise v New Yorku a sbírka bude kompletní.

Pak jsme na blízkém letišti Dulles International Airport vrátili Toyotu, do konce Washingtonu budeme bez auta. Po městě se budeme lépe a levněji dopravovat metrem. Z letiště jsme si již cestu hromadnou dopravou nacvičili.

Domů Fóra Deník Deník červenec 2014

• Toto téma obsahuje celkem 0 odpovědí. Do diskuze (1 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Roman a poslední změna proběhla před 1 rokem.