Deník květen 2014

Toto je archiv deníku z května 2014.

Další záznamy: březen 2014 duben 2014 červen 2014 červenec 2014 srpen 2014

31.5.2014 – Sacramento

Zajeli jsme se podívat do Sacramenta, hlavního městě Kalifornie. Navštívili jsme Capitol, kde jsme absolvovali zajímavou prohlídku parlamentu a senátu a dozvěděli jsme se mnoho o historii státu.

30.5.2014 – San Francisco

Prošli jsme další část města San Francisco – nábřeží Embarcadero, China Town, Financial District, klikatou Lombard street a výhled na věži Coit Tower.

29.5.2014 – Alcatraz

Dnešní den byl vyhrazen na návštěvu historického ostrovního vězení Alcatrazu. Lodí jsme se přesunuli na ostrov a tam strávili asi 2 hodiny prohlížením vězeňské budovy a posloucháním historie.

28.5.2014 – San Francisco

Pokračujeme v průzkumu města San Francisco a jeho okolí – radnice, nějaké katedrály, parky a kopce s úchvatnými vyhlídkami na město, přístavy a okolí. Prohlíželi jsme si také místní specifickou architekturu bytových domů.

Hodně jsme si také procvičili řízení auta v San Franciscu, což je zábava v ulicích, které jdou do prudkého kopce. Kdyby Američané nepoužívali automatické převodovky, asi by to bylo o dost napínavější.

27.5.2014 – San Francisco

První den průzkumu San Francisca. Nejvíce jsme se věnovali mostu Golden Gate a jeho okolí – pláže, vyhlídky, přístav a další. Poté pár věcí ve městě a den jsme zakončili se svíčkovou a vepřo-knedlo-zelo v restauraci Café Prague.

26.5.2014 – Oakland

Přesunuli jsme se ze San Jose do Oaklandu, což je město kousíček od San Francisca. Zde budeme celkem 14 dní a budeme podnikat výlety do San Francisca a okolí. Tím náš pobyt na západním pobřeží skončí a 10.6. přeletíme na východní pobřeží.

Po cestě jsme si ještě projeli Silicon Valley a na chvilku se jen tak na foto zastavili u sídel firem Intel (bohužel jejich muzeum mělo zrovna dnes zavřeno), Google, Facebook a u místní pobočky Microsoftu.

25.5.2014 – San Jose

Protože se nacházíme v oblasti zvané Silicon Valley, kde je velká koncentrace známých IT firem, je zde také prý největší muzeum počítačů na světě – Computer History Museum. Zašli jsme se do něj podívat, dozvěděli jsme se mnoho z historie a viděli množství prastarých kousků počítačů i jejich předchůdců.

24.5.2014 – San Jose

Provedli jsme krátký průzkum centra města San Jose a okolí, pak jsme se váleli u bazénu.

23.5.2014 – Sequoia National Park, San Jose

Ve městě Morro Bay jsme strávili 5 dní, bohužel hned od druhého dne se pokazilo počasí, takže se nedalo dělat v podstatě nic.

Dnes jsme se přesunuli dál na server do města San Jose. Zde budeme 3 dny a pak skončíme na delší dobu v San Franciscu.

Po cestě z Morro Bay do San Jose jsme se zastavili v Sequoia National Park. Je to nádherná hornatá oblast s krásnou přírodou a obřími sekvoji. Park je tak velký, že jste rádi když jej s pár zastávkami přejedete za 4 hodiny. Protože to trvalo dlouho a před námi byla ještě 3-hodinová cesta do San Jose, museli jsme zrušit plánovanou projížďku kaňonem Kings.

22.5.2014 – Morro Bay

Odpočíváme, jen se tak poflakujeme. Zítra jedeme do parku Sequoia a pak dále do San Jose kousek od San Francisca.

21.5.2014 – Montana De Oro State Park

Zajeli jsme se podívat do národního parku Montana De Oro State Park kousek od Morro Bay. Kochali jsme se zejména oceánem a skalisky.

20.5.2014 – Morro Bay

Dnes jsme nedělali nic, zhoršilo se počasí, byli jsme zalezlí a odpočívali.

19.5.2014 – Morro Bay

Provedli jsme první průzkum městečka Morro Bay. Prošli jsme se přístavem a došli jsme až k hlavní místní atrakci – Morro Rock, což je obrovská skála náhle se vynořující z oceánu kousek u pobřeží. Večer jsme si opět po americku vyprali prádlo ve veřejné prádelně.

18.5.2014 – Morro Bay

Rozloučili jsme se se San Diegem (neradi, moc se nám tam líbilo)  a po dlouhé cestě jsme dorazili do Morro Bay. Je to menší malebné město na pobřeží oceánu. Zde budeme relaxovat 5 dní, pak budeme pokračovat na sever do San Francisca.

17.5.2014 – Border Field State Park, hranice Mexika

Vydali jsme se až na nejzazší jihozápadní bod kontinentální části USA – tedy na pobřeží oceánu u hranice s Mexikem. Je to součástí národního parku Border Field State Park. Prošli jsme se po pláži až k hraničnímu plotu, zamávali jsme Mexičanům a pohraničníci nás na chvíli pustili i mezi ploty do zakázané zóny. Kupodivu po nás nikdo nikdy nechtěl žádné doklady, asi jsme vypadali důvěryhodně a nemexicky.

Pak jsme ještě jednou zajeli na Point Loma a kochali se oceánem, skalnatým pobřežím a výhledem na město a námořní základny.

15.5.2014 – San Diego, Point Loma

Přes den jsme se schovávali před vrcholícími vedry, místy bylo v San Diego přes 38 st. ve stínu. Okres i nadále žije pokračujícími požáry kvůli extrémním teplotám, suchu a silnému větru. Ale není to tak jak to uváděla televize Nova ve zpravodajství, hoří jen na pár místech severně od San Diega, nehoří úplně celá Kalifornie.

Odpoledne jsme se zajeli podívat na Point Loma, což je poloostrov vedle San Diega. Je dost kopcovitý, díky čemuž zde byl nádherný výhled na město a na blízké přístavy a základny námořnictva. Mohli jsme také krásně sledovat starty transportních letadel a stíhaček z vojenského letiště a proplouvající válečné lodě.

14.5.2014 – San Diego

Včera a dnes jsme nic nedělali. Tyto 2 dny vrcholí vedra, a tak jsme většinu dne zalezlí a nic moc nepodnikáme. Jen jsme si zajeli na jídlo, na nákup apod. Další aktivity jsme si naplánovali na další dny, až bude chladněji. Kvůli vedrům se kousek na sever od San Diega celý den bojuje s rozsáhlými požáry, tak to sledujeme v televizi.

12.5.2014 – San Diego

Prošli jsme se podél pobřeží, prohlédli si další historické lodě (jen z nábřeží, výše vstupného za to nestojí). Následovala prohlídka historického nádraží Santa Fe Depot. Večer jsme se šli podívat na západ Slunce k přístavu u Seaport Village a zběžně si projeli downtown.

11.5.2014 – San Diego letiště

Dnešní den jsme si vyhradili na pozorování letadel. Bydlíme 2 bloky od letiště, nad hlavami nám každou chvíli proletí letadlo těsně před dosednutím na přistávací dráhu.

Nejlepší pozorovací místo jsme našli na blízkém vícepatrovém parkovišti, kde lze vylézt na střešní patro. Tam je nádherný výhled na celé letiště, nad hlavami prolétávají přistávající letadla, je vidět jejich dosedání a startování odlétajících letadel.

Další pozorovací místa ještě vyzkoušíme. San Diego je specifické tím, že letiště je přímo v jeho centru a v nížině, takže není těžké najít nějaké vyvýšené pozorovací místo. Snadno jsme pořídili krásné videozáběry letadla s centrem města na pozadí.

10.5.2014 – San Diego – USS Midway

Celé odpoledne jsme strávili na letadlové lodi USS Midway, která neuvěřitelných 47 let sloužila americkému námořnictvu (od konce 2. světové války až do operace Pouštní bouře) a nyní je zaparkovaná v centru San Diega a slouží jako muzeum. Je to město na moři, můžete si projít všechny paluby, kajuty, zázemí, strojovnu a další. Na horní palubě je umístěno asi 20 letadel a vrtulníků, do některých si můžete vlézt.

Původně jsme měli na tento den v plánu ještě další námořní muzeum a procházku kolem přístavu, ale prohlídka letadlové lodi nám nečekaně zabrala mnoho hodin, ale stálo to za to.

9.5.2014 – San Diego – Mission Beach, Old Town

Zahájili jsme průzkum zajímavostí v San Diegu. Zajeli jsme se podívat na krásnou pláž a průplav do přístavu ve čtvrti Mission Beach.

Naše další zastávky se odehrávaly ve čtvrti Old Town. Velká část této čtvrti je národním parkem. Nehledejte zde však přírodní úkazy a vzácnou faunu, ale počátky města San Diego ze začátku 19. století. Vidět zde lze staré budovy jak z filmových westernovek, ale také pozdější viktoriánské domy. A nejlepší je, že prohlídka většiny z toho je zdarma nebo za zanedbatelný poplatek.

Nejvíce ze všeho se nám líbilo Sheriff’s Museum – budova s expozicemi na téma šerifů okresu San Diego a místní policejní historie. Můžete se zde nechat zavřít do moderní cely či vidět historickou. Vyfotili jsme se jako do policejní kartotéky, postáli jsme v řadě pro identifikaci osob, sedli si do policejního auta či na motorku a mnoho dalšího. A cena za to všechno – 1 dolar!

8.5.2014 – San Diego

Opustili jsme okres Los Angeles, konkrétně město Newport Beach. Naším cílem bylo San Diego, po cestě jsme se ještě zastavili ve městě La Jolla a jeho okolí na pár zajímavých místech – Geisel Library (architektonicky zajímavá knihovna kalifornské univerzity), San Diego California Temple (hezký majestátní chrám podivné církve) a pláže La Jolla Cove a Seal Rock.

Město San Diego je na západním pobřeží USA, kousíček od hranic s Mexikem. Je zajímavé tím, že zde sídlí americké námořnictvo a kolem je množství vojenských základen a výcvikových prostorů – kolem jednoho se jede ze severu po dálnici,viděli jsme pár vojenských jednotek trénujících na pláži.

Bydlíme téměř v centru, kousek od letiště, a nad hlavami nám každých pár minut nízko proletí přistávající letadlo. Místní letiště je vůbec zajímavé, mimo jiné patří mezi 10 nejnebezpečnějších na světě. O tom ještě bude řeč.

5.5.2014 – Santa Ana

Poslední dny toho moc neděláme a ani nepublikujeme články. Jen se tak poflakujeme po okolí a válíme v bazénu a vířivce, které jsou u našeho hotelu v Newport Beach. Všechno to shrneme ve velkém článku o Los Angeles.

Dnes jsme zajeli do města Santa Ana, kde je k vidění třeba více než 110 let stará soudní budova, která dnes slouží jako muzeum.

Ve čtvrtek 8.5. se přesuneme do San Diega.

3.5.2014 – Long Beach

Zajeli jsme se podívat na Long Beach, město na jihu Los Angeles, kde se nachází jeden z největších přístavů na světě a samozřejmě pláže. Podívali jsme se na Queen Mary – starý zaoceánský parník sloužící jako hotel a muzeum.

Nakonec jsme zajeli na letiště Los Angeles na výměnu auta na další měsíc. Tentokrát máme Dodge Avenger. Budeme ho mít až do San Francisca, kde jej před odletem do New Yorku vrátíme.

1.5.2014 – Newport Beach

Opustili jsme Los Angeles a vyrazili kousek na jih. Ubytovali jsme se na 7 dní ve městě Newport Beach. Zde budeme spíše relaxovat, máme to kousek na pláž. Z Los Angeles jsme to nevzali po dálnicích, ale po menších silnicích podél pobřeží, kde jsme se kochali oceánem a milionářskými chalupami.