Petr Loukota – tři týdny na východě USA

autor | 8.3.2015

Petr Loukota vyrazil v létě 2013 se svým dědou na výlet na východ USA. Píše o tom svůj blog, kde stále doplňuje své zážitky.

Pokud také chcete zveřejnit vaše zážitky a dojmy z cesty do USA (ať už se jedná o turistiku, au pair, work and travel aj.), kontaktujte nás.

Petr Loukota USAJmenuji se Petr Loukota, je mi 25 let a jsem prvním rokem doktorand na Fakultě informačních technologií VUT v Brně. Současně pracuji jako programátor a několik let také jako copywriter. Ve volném čase dělám rád spoustu věcí, ale ze všeho nejradši cestuji. Více o mně se dočtete na mém osobním webu.

Výlet do New Yorku byl jeden z mých velkých snů, a tak mě na podzim 2012 napadlo: „Co takhle v létě zaletět do Ameriky?“ Nápad jsem nadhodil před mým dědečkem, který procestoval snad celý svět, jen v USA nikdy nebyl, a ten prakticky ihned souhlasil.

Do USA jsme letěli 2. července 2013 a letadlo zpět do Evropy nám z JFK letělo 20. července 2013. Naším cílem bylo strávit přibližně týden v New Yorku a poté se vydat na putování východem USA – chtěli jsme navštívit Atlantic City, Filadelfii, Washington D.C., Pittsburgh, Niagarské vodopády a Boston, což se nám podařilo.

New York

Na letišti v USA nás vyzvedl známý a největší šok nás čekal po opuštění příletové haly – bylo půl desáté večer, vzduch venku se i přesto zdál být nedýchatelný. Dusno, jaké v ČR nezažijete.

V New Yorku jsme strávili celkem šest dní a nutno říci, že obejít všechny atrakce včetně přibližně hodinových návštěv muzeí, do kterých v rámci City Pass můžete zdarma, nám trvalo dní pět. Poslední den jsme měli na toulání a nakupování. Na Manhattan jsme většinou dojížděli z hotelu ležícího za George Washington Bridge, s čímž mám spojenou zajímavou historku, a sice jak jsem jednoho večera nastoupil asi do patnácti autobusů a řidič každého z nich mi řekl, že k hotelu nejede. Bylo půl deváté večer a začínalo se stmívat. Tak co teď? Nakonec jsme si museli vzít taxíka.

V New Yorku jsme navštívili, co vás jen napadne – Empire State Building, Top of the Rock, Times Square, Central Park, byt, kde bydleli Přátelé, absolvovali jsme plavbu k soše Svobody, procházku přes Brooklyn Bridge a další.

Rád bych zmínil jednu z nejzajímavějších atrakcí, a tou byl let helikoptérou. Ten na 15 minut stál cca 3500 Kč a na 25 minut cca 7000 Kč. My jsme měli to štěstí, že nás za nižší cenu vzali na delší let. Vzlétalo se z Downtown Manhattan Heliport a nejprve se letělo obkroužit sochu Svobody, která z výšky vypadala jako placka. Poté jsme se přesunuly nad Brooklyn Bridge a následně přeletěli velmi blízko kolem mrakodrapu One World Trade Center. Dále jsme letěli po východní straně Manhattanu až za George Washington Bridge a zpět na jih se vraceli podél řeky Hudson. Celý let jsme samozřejmě natáčeli a video vám jistě řekne víc než tisíc slov.

Na Američanech se mi nejvíce líbila jejich pozitivní nálada. Říkejte si, co chcete, ale tam lidé také chodí z práce a do práce jako v ČR, ale jsou mnohem šťastnější. Češi si z Američanů utahují, že pořád něco slaví, jsou hrdí na svou zemi a poplácávají se po ramenech, jak jsou dobří, ale ti lidé díky tomu žijí spokojený život, neustále nenadávají a mají zdravé sebevědomí. Jednou bych chtěl žít mezi takhle naladěnými lidmi.

Atlantic City

10. července nás známý vysadil na letišti JFK, kde jsme v autopůjčovně Dollar měli rezervované auto. Funguje to tak, že podepíšete pár papírů, přistaví vám nastartované auto, nasednete a jedete. Protože auta v Americe mají jen dva pedály, na první křižovatce jsme málem prolétli čelním sklem.

První cíl naší cesty bylo Atlantic City, v autě jsme měli vlastní navigaci. Jeli jsme přes George Washington Bridge a pak na jih, v autě se mezitím ochladilo asi na 17 stupňů, venku bylo přes 30. Až pak nám došlo, jak tu klimatizaci přenastavit. Za pár hodin se před námi vznášela mohutná bílá oblaka – tam se nacházel oceán. Projeli jsme tedy městem a od oka to vzali co nejblíž k oceánu. Shodou náhod jsme zaparkovali přímo před Super 8 a ubytovali se. K oceánu jsme to měli asi 100 m, takže jsme si večerní procházku po dřevěném molu patřičně užili. Navštívili jsme také Trump Taj Mahal (tolik hracích automatů jsem v životě neviděl) a za skřehotání racků si namočili nohy v oceánu. Říkal jsem si: „Tak někde tam je Evropa.“

Filadelfie

Druhý den ráno jsme při snídani potkali Čechy, naposledy se podívali na oceán a poté vyrazili do Filadelfie. Tam jsme byli za chvíli, ale při hledání místa k zaparkování nás ve městě zastavila policie. Bylo to jako v Need For Speed Most Wanted. Policista se nás zeptal, jestli jsme v pořádku a proč se tu tak motáme. Pak nám poradil, kde zaparkovat. Tam jsme ale stejně byli tak šikovní, že než jsme si stihli koupit lístek, dostali jsme pokutu. Ta stála asi 32 dolarů, což, jak se později ukázalo, byla běžná cena za celodenní parkování v centru Bostonu. Ve Filadelfii jsme strávili jedno odpoledne a prošli se od Rockyho schodů až po Zvon svobody.

Washington D.C.

Poté jsme vyrazili do Washingtonu, kde jsme jeden den hledali vhodné ubytování a na prohlídku města měli den a půl. Méně času vám nedoporučuji, protože prostor kolem The National Mall je obrovský. Bydleli jsme v Motelu 6 a poblíž měli stanici metra, odkud jsme jezdili do centra. Cestou jsme opět potkali jednu Češku, která nám poradila kudy dál, a v Muzeu letectví a kosmonautiky, jehož návštěva je zdarma a doporučuji ji, jsem pak narazil na skupinku mladých Američanů, které jsem fotil ve Filadelfii. Dobrá náhoda.

První den jsme se vydali k budově Capitol a potom směrem k Washington Monument a Bílému domu. Prostor v okruhu zhruba 1 km byl krátce po naší návštěvě uzavřen policií – americký prezident šel zřejmě na zahradu venčit psa. Druhý den jsme se pak vypravili k Lincoln Memorial, Roosevelt Memorial a dalším a byl to další příjemný půlden.

Niagarské vodopády

Washington jsme opustili ještě téhož dne odpoledne a jeli směrem k Niagarským vodopádům. Cestou jsme se zastavili v Pittsburghu, kde jsme asi hodinu a půl strávili u soutoku dvou řek, ze kterých vzniká řeka Ohio. Dále jsme pokračovali do města Erie s tím, že snad něco uvidíme – nic moc jsme neviděli. K Niagarským vodopádům jsme dorazili večer a opět se ubytovali v Super 8, asi 15 minut chůze od vodopádů.

U Niagarských vodopádů jsme byli jeden celý den a pro mě to byl asi největší zážitek z celého pobytu v USA. Ohromující byla především plavba lodí do peřejí, kdy jsme všichni dostali pláštěnku, voda stříkala, lidi fotili. Bylo to fantastické, tuto plavbu rozhodně doporučuji. Mrzí mě, že tehdy ještě platila vízová povinnost a že jsme kvůli tomu neviděli vodopády z kanadské strany.

Boston

A poslední město, které jsme chtěli navštívit, byl Boston. K tomu jsme od Niagarských vodopádů jeli celý den. Navigace nás navedla na dálnici a pak zahlásila „pokračujete po této silnici dalších 500 km“. Když jsme dorazili, byl už večer a k našemu úžasu žádný hotel neměl volný jediný pokoj. Čekal bych to kdekoliv jinde, jen ne v Bostonu. Najeli jsme tedy na dálnici směrem na New York a asi po 40km konečně sehnali ubytování. Na prohlídku Bostonu jsme pak měli následující den, kdy jsme si prošli centrum města.

Musím říct, že návštěva USA byl můj doposud největší cestovatelský zážitek. Když jsem se později bavil s lidmi, kteří také byli v New Yorku, shodli jsme se, že to město slovy nelze popsat. A kdyby ano, volil bych slova jako fantastické, neuvěřitelné, ohromující. Dovedu si představit, že některá místa z tohoto třítýdenního pobytu v USA už bych nenavštívil, ale do New Yorku se rozhodně chci vrátit. A zajít si na Broadway na nějaký muzikál nebo na Late Show with David Letterman.

Mezi mé další velké sny patří Kalifornie. Chci se podívat na západ USA – ke Golden Gate Bridge, do Universal Studios v Los Angeles, do Las Vegas a tak dále. Proto nezapomeňte sledovat můj blog, kde už nyní najdete podrobnější články z cestování po USA. Snad v nich najdete inspiraci, nebo si zavzpomínáte na vaše zážitky z Ameriky.

Zápisky cestovatelů

Domů Fóra Petr Loukota – tři týdny na východě USA

• Toto téma obsahuje celkem 1 odpověď. Do diskuze (2 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Roman a poslední změna proběhla před 7 měsíci, 1 týdnem.
Zobrazen příspěvek 1 (z 1 celkem)
  • Autor
    Příspěvky
  • #15887 Odpovědět
    Petr
    Host

Ahoj, díky za cenné rady. Taky mě cestování po americe čeká, jíž v srpnu. Já se ptal na http://www.odovolene.cz

Zobrazen příspěvek 1 (z 1 celkem)